logo
امروز : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۰۵۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

راز توفیق امام (ره) در انقلاب، توکل بر خدا و اعتقاد به مردم بود

راز-توفیق-امام-(ره)-در-انقلاب،-توکل-بر-خدا-و-اعتقاد-به-مردم-بود
مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با تاکید براینکه راه پیشرفت انقلاب اسلامی در اتحاد بین امت جامعه اسلامی است گفت: راز توفیق امام (ره) در انقلاب، توکل بر خدا و اعتقاد به مردم بود.

سید حسین محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه  15خرداد سال 1342 زمینه ساز انقلاب اسلامی است اظهار کرد:  یکی از وقایع بسیار مهم در تاریخ کشور ایران وقوع انقلاب نو پا به دست امام امت خمینی کبیر است که یک انقلاب مردمی و واحد می‌باشد.

وی افزود: وقوع انقلاب موفقیت روحانیت در امر مبارزه با رژیم طاغوت را روشن ساخته و نقش روحانیت را در وقوع انقلاب اسلامی ایران پر رنگ می‌نماید.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ابراز کرد: نقش حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر قیام در واقع با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اسلامی و الگو گیری از ائمه اطهار (ع) برای تغییر نظام شاهنشاهی و بر قراری حکومت اسلامی کاملا مشخص است.

محمدی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم اخلاقی حضرت امام (ره) خصلت خود جوش بودن ایشان است که در جایگاه اجتماعی و ظرفیت‌های مرجعیت و روحانیت حائز اهمیت می‌باشد.

وی تاکید کرد: امام در دروران نهضت مفید و موثر خود راه امام حسین(ع) را طی فرمودند مکتب عاشورا را به مردم معرفی کرده و مردم با شناخت وقایع عاشورا،  مکتب سرخ عاشورا و راه عاشورائیان را طی کردند.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان اذعان کرد: واقعه 15 خرداد دفاع از ولایت،  مردم و مرجعیت مردم که در راه پشتیبانی از مرجع عالی قدر خود جان خود را در کف دست گرفته و در برابر توپ و تانک دشمنان مقاومت نمودند.

محمدی گفت: حضرت امام خمینی(ره) در باره انقلاب اسلامی به واضح فرمودند: سربازان من در گهواره هستند یاران امام(ره) دریافتند که نسل انقلاب باید آماده باشند و تربیت و رشد یابند تا بتوانند امام خمینی(ره) را همراهی نمایند.

وی افزود: در جامعه امروزی احساس می‌شود که دشمن دقیق در امر جوانان و نوجوانان تمرکز داشته و سرمایه‌گذاری دشمن در بین جوانان و نوجوانان آینده سازان کشور است.

مسئول امور روحانیون اداره حفظ آثار نشرارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد: باید ملت، جوانان و نوجوانان به این امر آگاه باشند تا دشمن نتواند به اهداف شوم خود در مورد کشور و جوانان دست یابد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۱
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳